DRUGA PLAT

Po strmoglavljenju Germanwingsa: kopiloti letijo za 1600 evrov

Objavljeno 07. april 2015 14.04 | Posodobljeno 07. april 2015 14.07 | Piše: T. L.

Francoska oddaja razkrila razmere, v katerih se po diplomi znajdejo mladi piloti. Za prakso morajo sami zbrati od 50.000 do 80.000 evrov, denar pa poberejo različne agencije.

LJUBLJANA – Namerno strmoglavljenje letala nizkocenovne letalske družbe Germanwings, za katero je po ugotovitvah preiskovalcev odgovoren duševno nestabilen kopilot Andreas Lubitz in v kateri je umrlo 150 ljudi, še vedno sproža številna vprašanja, na katera pa, vsaj tako se zdi, odgovorov kar ni in ni. Vsaj uradnih ne.

Vprašanje je, ali bo kdaj uradno povsem pojasnjeno ozadje tragičnega strmoglavljenja nemškega letala in ali bo krivda enkrat in dokončno pripisana domnevno samomorilskemu kopilotu Lubitzu. Uradnih odgovorov pa najverjetneje tudi ne bo, če so ugotovitve, o katerih so dva dni po tragičnem strmoglavljenju v francoskih Alpah razpravljali v dveurni oddaji na drugem programu francoske televizije, resnične.

V oddaji so strokovnjaki skupaj z raziskovalnimi novinarji analizirali vzroke nesreče, stanje na področju letalskega prometa in v letalskih družbah v EU ter po svetu. V oddaji posredovane informacije so šokantne in razkrivajo stanje na področju zaposlovanja pilotov in kopilotov v letalskih družbah. To je (lahko) tudi to eden od vzrokov, zakaj je prišlo do tragedije nemškega letala nad Francijo. Kar je bilo v oddaji povedano, se v zadnjih dneh širi tudi po družabnem omrežju, glavne ugotovitve, ki jih je javno objavil uporabnik Thomas Cuk, pa smo povzeli.

Tudi v zraku vse več prekarnih delavcev

Sodelujoči v oddaji na francoski televiziji so razkrili, da se je v zadnjih letih tudi v letalski industriji uveljavila filozofija prekarnih delavcev kopilotov, saj le tako letalske družbe lahko dosežejo cilj – čim večji dobiček. Pri taki miselnosti sta varnost in zadovoljstvo potnikov ter zaposlenih drugotnega pomena.

V Lufthansi že od leta 2009 naj ne bi redno zaposlili kopilota. Kako pa to poteka v praksi, so v oddaji pojasnili mladi in diplomirani piloti: z diplomo francoske najuglednejše fakultete fantje in dekleta ne dobijo zaposlitve, ne v EU niti kje drugje po svetu, kajti za zaposlitev je poleg diplome treba imeti najmanj 500 ur letenja na potniških letalih v linijskem prometu (avion de ligne).

Agencije od diplomantov pobirajo mastne honorarje

Prakse pa ni mogoče opraviti, če jih nobena letalska družba ne zaposli in jim je ne omogoči. Tako nastane prostor za tako imenovane specializirane kadrovske agencije. Eno takih agencij v Rimu so novinarji s skrito kamero predstavili v oddaji, kjer je bil razgovor z mlado diplomirano pilotko posnet in v oddaji prikazan. Tovrstne agencije mladim diplomiranim pilotom »priskrbijo« 500 ur letenja na način, ki mu pravijo Pay to fly. Komaj diplomirani pilot pa mora za pridobitev 500 ur prakse na linijskih letalih plačati agenciji od 55.000 evrov pa celo do 85.000 evrov. Tolikšen znesek je prispevati, da lahko letijo na linijskih letih kot kopiloti in s tem pridobijo potrebno prakso za kasnejšo zaposlitev. Do denarja mladi prihajajo na različne načine (ob pomoči staršev, bančnih posojil in podobno).

Življenje kot v filmu? Ne, življenje v stalni stiski

V času, ko so na t. i. plačani praksi mladi diplomanti nimajo nobene pogodbe z letalsko družbo, za katero letijo kot kopiloti, niti ne dobijo plačila. »V pilotski kabini so na črno, odgovorni pa so za svoje življenje in življenje potnikov!« In kar je bilo še povedano: ti mladi kopiloti, ko med poleti čakajo na naslednji let, v večini primerov ne spijo po hotelih, kot to gledamo v filmih. Oni gledajo na vsak evro in si hotel težko privoščijo, zato med enim in drugim letom prenočujejo kar na letališčih v avtomobilih!! To je življenje v stalni stiski in skrbi, da ne bi zboleli, da ne bi prekinili prakse, da bodo zagotovo dobili licenco, skrbi jih vračilo izposojenega denarja itd. In ko jim enkrat uspe dobiti zaposlitev, znaša mesečna plača kopilota 1600 evrov. Na TV so pokazali svoje plačilne liste. V oddaji seveda niso trdili, da je tako stanje vzrok za omenjeno nesrečo, vendar pa so nakazali, da je treba tudi tukaj iskati odgovor za to zadnjo tragedijo, so ugotovitve v oddaji še povzete v facebook zapisu.

Pa se bodo odgovorni ob smrti 150 ljudi zamislili nad svojimi poslovnimi praksami in morda poskrbeli tako za varnost potnikov ter tudi zaposlenih in ne le za vzdržnost številk? Žogica je namreč na njihovi strani. 

Deli s prijatelji